X
فهرست پرسش های متداول معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی
  • مدیریت مشارکتی چیست؟

    به وجود آوردن فضا و نظامی توسط مدیریت که تمام کارکنان و مشتریان و پیمانکاران یک سازمان در روند تصمیم سازی، تصمیم گیری و حل مسایل و مشکلات سازمان با مدیریت همکاری و مشارکت نمایند.

  • نظام پیشنهادها چیست ؟

    تکنیکی است که از طریق آن می توان به یافته های ذهنی و اندیشه سرمایه های انسانی در حل مسایل و ایجاد سوالات و راه حل های بهینه در راستای تغییر و بهسازی مستمر دست یافت.

  • روند ارایه پیشنهاد چگونه است ؟

    کلیه کارکنان سازمان پیشنهادهای خود را در قالب " فرم ارایه پیشنهاد" – فرم شماره 201/200 – تنظیم و در تمامی زمینه های فعایت سازمان از طریق رییس کمیته تخصصی به دبیرخانه نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها تحویل می نمایند.

  • نحوه ارائه پیشنهادها در سازمان پزشکی قانونی چگونه است ؟

    ارایه پیشنهاد می تواند به صورت فردی ، گروهی و یا پیشنهادهایی از سوی پیمانکاران ، ارباب رجوع و یا خانواده های کارکنان باشد.

  • نحوه بررسی پیشنهاد چگونه است ؟

    بررسی پیشنهاد دارای مراحل ذیل می باشد : -دریافت و تعیین کارشناس جهت کارشناسی از طریق رییس کمیته تخصصی – مدیر کل منابع انسانی- و ارسال به دبیرخانه. -دریافت و انجام اقدامات لازم در خصوص آماده سازی پیشنهاد جهت ارسال به کارشناس مربوطه. -ارسال به کارشناس مربوطه از طریق رییس کمیته تخصصی. -دریافت جوابهای کارشناسی از کارشناس مربوطه. -تشکیل کمیته های مربوطه و طرح و بررسی پیشنهاد. -ارایه پاسخ به پیشنهاد دهنده.

  • طرح تکریم در سازمان پزشکی قانونی چه اهدافی را دنبال می کند؟

    -اطلاع رسانی مناسب به مراجعین در زمینه نحوه ارایه خدمات. -بازنگری و اصلاح و مهندسی مجدد روشهای انجام کار در جهت تسهیل ارایه خدمات به مردم . -تدوین منشور اخلاقی سازمان به منظور ایجاد برخورد مشفقانه و مناسب با ارباب رجوع . -نظرخواهی از مراجعین از نحوه ارایه خدمات.

  • نظرسنجی از مراجعین در سازمان پزشکی قانونی چگونه انجام می شود؟

    واحدهای اجرایی در استان ها موظفند هنگام ورود ارباب رجوع، برگ نظرسنجی را در اختیار وی قرار دهند و نظر ارباب رجوع را در خصوص نحوه گردش کار ، تطبیق یا عدم تطبیق آن با اطلاعات اعلام شده و رفتار متصدیان انجام کار جویا شوند.

  • اطلاع رسانی از نحوه ارایه خدمات به مردم در سازمان به چه نحوی انجام می شود ؟

    -تهیه بروشور و توزیع بین ارباب رجوع و مخاطبان . -نصب مشخصات فردی کارکنان شامل نام و نام خانوادگی متصدیان انجام کار ، پست سازمانی و رئوس وظایف اصلی کارکنان در محل استقرار آنان .

  • نحوه بکارگیری پرسنل قراردادی انجام کار مشخص به چه صورت می باشد؟

    پرسنل قرارداد انجام کار مشخص درچارچوب ضوابط اجرایی بودجه سالیانه کل کشور به مدت یکسال پس از طی مراحل گزینش و نداشتن عدم سوء پیشینه و تشخیص دارا بودن تواناییهای لازم برای انجام کار به کارگیری می شوند.

  • نحوه جذب پرسنل مشمول طرح نیروی انسانی و ضریب کا به چه صورت می باشد؟

    ارائه درخواست گذراندن دوره طرح ، ضریب کا توسط فرد متقاضی به اداره کل طرح و برنامه - طرح در کمیته تقسیم و تایید در کمیته مربوطه در صورت نیاز به خدمات فرد - ارجاع صورتجلسه کمیته از طرح و برنامه به اداره کل منابع انسانی -تهیه نامه معرفی جهت گزینش و معاینات و تشخیص هویت توسط کارشناس - دریافت نظریه هسته گزینش و ارجاع به کارگزینی - ارجاع نظریه هسته گزینش به کارشناس مربوطه -بررسی ازنظر رشته تحصیلی و پست سازمانی مبنی بر نیاز به تعهد محضری -تحویل متن تعهد محضری و راهنمایی متقاضی به دفتر اسناد رسمی وارسال نامه جهت وزارت بهداشت توسط کارشناس مربوطه -دریافت معرفی نامه از وزارت بهداشت جهت طرح و ضریب کا -تهیه نامه معرفی به آموزش توسط کارشناس مربوطه -تهیه برنامه کارآموزی توسط اداره کل آموزش و کارآموزی -اعلام پایان دوره کارآموزی توسط آموزش نیروی طرحی یا ضریب کا -تهیه ابلاغ شروع بکار نیروی طرح یا ضریب کا و معرفی به واحد مربوطه جهت شروع به کار